Smart Home All-in-One camera

De All-in-One camera van Yale is bij uitstek geschikt voor buitengebruik, bijvoorbeeld bij de voordeur. Op afstand live beelden in Full HD kwaliteit bekijken, realtime gesprekken voeren, bewegingsdetectie, sirene en ingebouwde spotlight; de All-in-One camera heeft het allemaal en wordt bediend met de handige Yale View app.

Instellen - Yale View app

De app geeft aan "instellen netwerk mislukt". Wat kan ik het beste doen?

Reset je camera en volg de instructies in de app voor het opnieuw instellen van de WiFi verbinding. Tijdens het configuratieproces kan je het volgende proberen:

  1. Houd je smartphone binnen 30cm van de camera tijdens het proces om met WiFi te verbinden en schakel het geluid van de telefoon in.
  2. Probeer je camera dichter bij de router te houden om het setup proces te voltooien. Wanneer deze voltooid is, kan je de camera op een andere positie plaatsen.
  3. Indien je camera alleen 2.4GHz ondersteund (dit betekent dat het geen Dual Band WiFi model is), controleer dan of je smartphone met de 2.4GHz WiFi verbinding van je router verbonden is. 
Welke Yale app moet ik downloaden?

Als je een Smart View camera (productcode begint met SV) hebt, moet je de Yale View App downloaden. Heb je een Home View camera (productcode begint met WIPC), dan moet je de Yale Home View App downloaden.

De app geeft aan "ongeldige QR code" bij het scannen van de QR code op de camera

Controleer of je de Yale View app gebruikt en niet een van de andere Yale apps. Download de Yale View app en probeer het opnieuw.

De app geeft aan "koppelen mislukt". Wat kan ik het beste doen?

Wanneer dit gebeurt, is je camera succesvol verbonden met je WiFi netwerk, maar niet verbonden met je Yale View account. Controleer of je router internetverbinding heeft door een website op je mobiele telefoon te openen. Probeer het daarna opnieuw.

Aan de slag - Smart Home All-in-One camera

Hoe kan ik een notificatie van bewegingsdetectie krijgen?

Klik eerst op de knop alarm gevolgd door bewegingsdetectie in de Yale View app.

  1. Ga in de Yale View app naar "Ik", "Instellingen" en "Meldingen" om notificaties aan te zetten.
  2. Klik op de betreffende camera in de Yale View app, ga naar de knop voor Instellingen en kies "Alarm". 
Hoe schakel ik de camera LED uit?

Indien je het groene LED lampje op de camera uit wilt schakelen terwijl de camera aan staat, ga naar camera instellingen en schakel "Apparaatindicator" uit. 

De automatische spotlight activering werkt niet bij mijn All-in-One camera

Controleer of je de laatste Firmware hebt. Ga naar camera instellingen, selecteer Cloud Upgrade en upgrade je camera FW. 

Hoe kan ik automatische spotlight activeren instellen voor mijn All-in-One camera?

Ga naar de camera instellingen, selecteer "Alarm" en schakel "bewegingsdetectie" en "spotlight activeren" (iPhone) of "PIR" (Android) in. Controleer of je de laatste Firmware hebt. Ga naar camera instellingen, selecteer Cloud Upgrade en upgrade je camera FW. 

Hoe kan ik bewegingsdetectie van mijn camera inschakelen?

Ga naar de camera instellingen, selecteer "Alarm" en "Bewegingsdetectie"

Hoe kan ik de Firmware updaten?

Ga naar de camera in de Yale View app en klik op instellingen, ga naar "Cloud Upgrade". Als er een nieuwe update is wordt dat hier weergegeven.

Hoe kan ik een video op de SD kaart terugkijken?

Ga naar de live view van de camera in de Yale View app en klik op "Bekijk opnamegeschiedenis". In de tijdlijn kan je naar het moment scrollen wanneer de video is opgenomen.

Problemen - Smart Home All-in-one camera

Ik heb geen toegang op afstand tot mijn camera. Wat kan ik het beste doen?
  1. Controleer of de camera verbonden is met internet
  2. Controleer of je smartphone met internet verbonden is
  3. Controleer of je een sterk mobiel internetsignaal hebt. Indien het signaal zwak is, is het mogelijk dat je problemen ondervindt in de verbinding met de camera
  4. Soms stellen internetproviders beperkingen op routers in (bijvoorbeeld, firewalls of ouderlijk toezicht). Controleer of je router firewall de verbinding met de camera niet blokkeert. Neem contact op met je internetprovider hoe je dit kan bekijken.
Ik kan de camera in mijn apparatenlijst zien, maar als ik er op druk streamt hij niet. Hoe komt dit?
  1. Controleer de LED indicator status op je camera.
  2. Controleer of je smartphone met internet verbonden is en het signaal sterk genoeg is.
  3. Als je met hetzelfde WiFi netwerk verbonden bent met je smartphone als waar de camera mee verbonden is, kan het zijn dat je camera een te zwak WiFi signaal heeft.

Aangezien WiFi bereik soms beperkt is, hebben we de volgende tips:

  1. Controleer of er niet te veel obstakels rondom je WiFi router of camera staan die invloed kunnen hebben op het WiFi signaal (zoals grote objecten, metaal, water of andere).
  2. Indien je router externe antennes heeft, probeer dan de richting van die antennes te wijzigen om te zien of dit effect heeft op de signaalsterkte.
  3. Test of je camera op een andere locatie dichter bij de router wel verbinding kan maken.
  4. Indien het huis erg groot is en de locatie van de camera ver van het WiFi bereik is, zou je kunnen overwegen om een WiFi versterker te plaatsen.
Ik heb een micro SD-kaart in de camera gedaan, maar er wordt nog steeds geen video opgenomen.
  1. Controleer of de micro SD-kaart correct in de camera geplaatst is
  2. Sleep het beeld van boven naar beneden op de Homepagina in de Yale View app om de apparatenlijst te verversen.
  3. Ga naar "Opslagstatus", indien de "Apparaat opslag" op "UIT" staat, klik "Opslagapparaat formatteren", gevolgd door het apparaatwachtwoord. De status veranderd dan naar "AAN". Opname wordt dan automatisch gestart bij bewegingsdetectie. 
Wat moet ik doen als mijn WiFi wachtwoord wijzigt?

Optie 1. Reset de camera en stel deze opnieuw in.

Optie 2. Verbind de camera via een UTP kabel met de router. Nu kan in de Yale View app, voor de betreffende camera via "Instellingen" "WiFi configureren" het nieuwe WiFi netwerk worden ingesteld.

De camera herkent de SD kaart niet. Wat moet ik doen?

Oorzaak:

  1. SD kaart is niet aanwezig
  2. SD kaart is defect
  3. De SD kaart aansluiting is beschadigd

Oplossing:

  1. Plaats de SD kaart en formateer deze met de Yale View app.
  2. Controleer of de SD kaart in andere apparaten wel werkt, zoals een PC. Controleer op uiterlijke tekenen van schade.
De camera verliest regelmatig zijn verbinding, de verbinding is niet stabiel. Wat kan ik doen?

Mogelijke oorzaken:

  1. De camera staat te ver van je WiFi router/AP geplaatst of er zijn te veel obstakels die invloed hebben op de verbinding.
  2. Er zijn teveel apparaten met je WiFi router verbonden die te veel bandbreedte innemen.
  3.  Er zijn teveel andere WiFi signalen in de buurt die voor storing zorgen. 
  4. De upload bandbreedte is mogelijk niet genoeg. 

Mogelijke oplossingen:

  1. Houd je smartphone op de plek van de camera en controleer het WiFi signaal.
  2. Controleer met je internet provider of de bandbreedte genoeg is. Heb je met andere apparaten in het netwerk ook problemen?
  3. Verander het kanaal van het WiFi signaal in je router om storingen van andere netwerken te beperken. 
Ik heb mijn WiFi veranderd, ik wil mijn camera verplaatsen, hoe kan ik mijn camera met een nieuw WiFi netwerk verbinden?

Optie 1. Reset de camera en stel deze opnieuw in.

Optie 2. Verbind de camera via een UTP kabel met de router. Nu kan in de Yale View app, voor de betreffende camera via "Instellingen", "WiFi configureren", het nieuwe WiFi netwerk worden ingesteld.

Camera's toevoegen - Smart Home All-in-One camera

Hoe voeg ik de camera aan een nieuwe Yale account toe?

Om veiligheidsredenen kan elke camera maar verbonden zijn aan één unieke account. Indien je de camera met een nieuwe Yale View account wilt verbinden, verwijder de camera dan eerst uit het bestaande account. Ga naar de apparaatinstellingen en selecteer "verwijder camera".

Apparaat is gekoppeld aan *@* bij het toevoegen aan mijn account

Om privacyredenen kan een apparaat maar aan één account gekoppeld worden. Indien het apparaat reeds aan een ander account gekoppeld is, kan deze niet aan dit account worden toegevoegd. 

  1. Indien je de camera aan een nieuw account wilt toevoegen, dient de camera eerst uit het oude account verwijderd te worden. 
  2. Indien je het oude account bent vergeten, stuur dan een foto van de sticker inclusief serienummer naar het e-mailadres info@yale.co.uk en geef aan waar je het apparaat gekocht hebt. 
Hoeveel camera's kan ik aan mijn Yale View account toevoegen?

Er zit geen limiet op het aantal camera's dat met een Yale View account verbonden kan zijn.

Kan ik de WiFi camera toevoegen aan het Yale CCTV systeem?

De camera kan toegevoegd worden aan het CCTV systeem als het gaat om een binnencamera die op de Yale View app werkt. (niet de Home View app). Controleer de handleiding van je CCTV systeem voor verdere informatie.