Smart Home WiFi camera
De Yale Smart Home WiFi camera's voor binnen houden een oogje in het zeil. Je hoeft geen moment meer te missen. Via de Yale View app kun je overal ter wereld live beelden bekijken van jouw woning, ontvang je meldingen bij beweging en kun je met iemand een gesprek voeren. De camera kan ook eerder opgenomen beelden opnieuw afspelen door een SD kaart toe te voegen.
Instellen - Yale View app
Als je een Smart View camera (productcode begint met SV) hebt, moet je de Yale View App downloaden. Heb je een Home View camera (productcode begint met WIPC), dan moet je de Yale Home View App downloaden.
Reset je camera en volg de instructies in de app voor het opnieuw instellen van de WiFi verbinding. Tijdens het configuratieproces kan je het volgende proberen:
- Houd je smartphone binnen 30cm van de camera tijdens het proces om met WiFi te verbinden en schakel het geluid van de telefoon in.
- Probeer je camera dichter bij de router te houden om het setup proces te voltooien. Wanneer deze voltooid is, kan je de camera op een andere positie plaatsen.
- Indien je camera alleen 2.4GHz ondersteund (dit betekent dat het geen Dual Band WiFi model is), controleer dan of je smartphone met de 2.4GHz WiFi verbinding van je router verbonden is.
Wanneer dit gebeurt, is je camera succesvol verbonden met je WiFi netwerk, maar niet verbonden met je Yale View account. Controleer of je router internetverbinding heeft door een website op je mobiele telefoon te openen. Probeer het daarna opnieuw.
Controleer of je de Yale View app gebruikt en niet een van de andere Yale apps. Download de Yale View app en probeer het opnieuw.
Aan de slag - Smart Home WiFi camera
Indien je het groene LED lampje op de camera uit wilt schakelen terwijl de camera aan staat, ga naar camera instellingen en schakel "Apparaatindicator" uit.
Klik eerst op de knop alarm gevolgd door bewegingsdetectie in de Yale View app.
- Ga in de Yale View app naar "Ik", "Instellingen" en "Meldingen" om notificaties aan te zetten.
- Klik op de betreffende camera in de Yale View app, ga naar de knop voor Instellingen en kies "Alarm".
Ga naar de live view van de camera in de Yale View app en klik op "Bekijk opnamegeschiedenis". In de tijdlijn kan je naar het moment scrollen wanneer de video is opgenomen.
Ga naar de camera in de Yale View app en klik op instellingen, ga naar "Cloud Upgrade". Als er een nieuwe update is wordt dat hier weergegeven.
Problemen - Smart Home WiFi camera
- Controleer of de camera verbonden is met internet
- Controleer of je smartphone met internet verbonden is
- Controleer of je een sterk mobiel internetsignaal hebt. Indien het signaal zwak is, is het mogelijk dat je problemen ondervindt in de verbinding met de camera
- Soms stellen internetproviders beperkingen op routers in (bijvoorbeeld, firewalls of ouderlijk toezicht). Controleer of je router firewall de verbinding met de camera niet blokkeert. Neem contact op met je internetprovider hoe je dit kan bekijken.
Reset de camera en stel deze opnieuw in.
- Controleer of de micro SD-kaart correct in de camera geplaatst is
- Sleep het beeld van boven naar beneden op de Homepagina in de Yale View app om de apparatenlijst te verversen.
- Ga naar "Opslagstatus", indien de "Apparaat opslag" op "UIT" staat, klik "Opslagapparaat formatteren", gevolgd door het apparaatwachtwoord. De status veranderd dan naar "AAN". Opname wordt dan automatisch gestart bij bewegingsdetectie.
- Controleer de LED indicator status op je camera.
- Controleer of je smartphone met internet verbonden is en het signaal sterk genoeg is.
- Als je met hetzelfde WiFi netwerk verbonden bent met je smartphone als waar de camera mee verbonden is, kan het zijn dat je camera een te zwak WiFi signaal heeft.
Aangezien WiFi bereik soms beperkt is, hebben we de volgende tips:
- Controleer of er niet te veel obstakels rondom je WiFi router of camera staan die invloed kunnen hebben op het WiFi signaal (zoals grote objecten, metaal, water of andere).
- Indien je router externe antennes heeft, probeer dan de richting van die antennes te wijzigen om te zien of dit effect heeft op de signaalsterkte.
- Test of je camera op een andere locatie dichter bij de router wel verbinding kan maken.
- Indien het huis erg groot is en de locatie van de camera ver van het WiFi bereik is, zou je kunnen overwegen om een WiFi versterker te plaatsen.
Mogelijke oorzaken:
- De camera staat te ver van je WiFi router/AP geplaatst of er zijn te veel obstakels die invloed hebben op de verbinding.
- Er zijn teveel apparaten met je WiFi router verbonden die te veel bandbreedte innemen.
- Er zijn teveel andere WiFi signalen in de buurt die voor storing zorgen.
- De upload bandbreedte is mogelijk niet genoeg.
Mogelijke oplossingen:
- Houd je smartphone op de plek van de camera en controleer het WiFi signaal.
- Controleer met je internet provider of de bandbreedte genoeg is. Heb je met andere apparaten in het netwerk ook problemen?
- Verander het kanaal van het WiFi signaal in je router om storingen van andere netwerken te beperken.
Oorzaak:
- SD kaart is niet aanwezig
- SD kaart is defect
- De SD kaart aansluiting is beschadigd
Oplossing:
- Plaats de SD kaart en formateer deze met de Yale View app.
- Controleer of de SD kaart in andere apparaten wel werkt, zoals een PC. Controleer op uiterlijke tekenen van schade.
Reset het apparaat en stel deze opnieuw in.
Reset de camera en stel deze opnieuw in.
Veelgestelde vragen - Yale View app
Open ‘Apparaat Details’ via de instellingenknop rechtsboven in het livebeeld en open ‘Meldingen’. Je kan hier kiezen om meldingen in of uit te schakelen.
Ga naar ‘Mijn apparaat’ en kies vervolgens voor ‘Groep’. Hier kun je een groep maken, bewerken of verwijderen.
Tik op de ‘Groepsnaam’ bovenin beeld en druk op de knop ‘Start’ rechts naast de groepsnaam.
Open ‘Apparaat Details’ met de instellingenknop rechtsboven in het live beeld en open ‘Instellingen’. Hier kun je de bewegingsdetectie in- of uitschakelen, een schema aanpassen, de bewegingsgevoeligheid aanpassen en de zone voor bewegingsdetectie aanpassen.
Open ‘Apparaat Details’ met de instellingenknop rechtsboven in het live beeld en open ‘Lokaal opnameschema’. Om een continu opname in te schakelen, schakel ‘Algemene opname opslag’ in en stel de ‘Opslag Periode’ in.
Tip: Om ruimte te besparen, kun je je camera instellen om op te nemen in ‘High Definition’ of ‘Low Definition’.
Zodra de opslag vol is, zullen de oudste beelden overschreven worden.
Ga naar het live beeld, druk op ‘Bekijk opnamegeschiedenis’ en druk vervolgens op het icoon met de 3 streepjes om een lijst van alle opnames per dag te bekijken.
Open ‘Apparaat Details’ met de instellingenknop rechtsboven in het live beeld en open ‘Meer’. Hier kun je het beeld draaien.
Open ‘Apparaat Details’ met de instellingenknop rechtsboven in het live beeld en open ‘Meer’. Hier kan de tijdzone en datumformat worden ingesteld. Let op: Bij een CCTV systeem gaat dit via ‘Ik’ > ‘Mijn apparaten’ > selecteer je DVR > ‘Meer’.
Open ‘Ik’ onderaan het beeld en ga naar ‘Mijn apparaten’. Open je DVR voor de apparaat details.
Open ‘Ik’ onderaan het beeld en ga naar ‘Gereedschap’. Gebruik de WiFi detectie hulp.
Open ‘Ik’ onderaan het beeld en ga bij ‘Instellingen’ naar ‘Account- en beveiligingsinstellingen’. Hier kan een apparaat verwijderd worden dat langer dan 5 minuten offline is geweest.
Open ‘Ik’ onderaan het beeld en ga bij ‘Instellingen’ naar ‘Account- en beveiligingsinstellingen’. Hier kun je kiezen voor ‘Account verwijderen’ waarna je de stappen kunt volgen.
Camera's toevoegen - Smart Home WiFi camera
Om veiligheidsredenen kan elke camera maar verbonden zijn aan één unieke account. Indien je de camera met een nieuwe Yale View account wilt verbinden, verwijder de camera dan eerst uit het bestaande account. Ga naar de apparaatinstellingen en selecteer "verwijder camera".
Om privacyredenen kan een apparaat maar aan één account gekoppeld worden. Indien het apparaat reeds aan een ander account gekoppeld is, kan deze niet aan dit account worden toegevoegd.
- Indien je de camera aan een nieuw account wilt toevoegen, dient de camera eerst uit het oude account verwijderd te worden.
- Indien je het oude account bent vergeten, stuur dan een foto van de sticker inclusief serienummer naar het e-mailadres info@yale.co.uk en geef aan waar je het apparaat gekocht hebt.
Er zit geen limiet op het aantal camera's dat met een Yale View account verbonden kan zijn.
De camera kan toegevoegd worden aan het CCTV systeem als het gaat om een binnencamera die op de Yale View app werkt. (niet de Home View app). Controleer de handleiding van je CCTV systeem voor verdere informatie.